A la LLOE (LLEI ORGÀNICA 2/2006, de 3 de maig, d’Educació) podem trobar diverses al·lusions a les TIC en Educació Primària, on es diu que cal iniciar-se en la utilització per a l’aprenentatge de les tecnologies de la informació i la comunicació, desenvolupant un esperit crític davant dels missatges que reben i elaboren o que la utilització de les TIC es deu tractar de forma transversal en les diferents àrees curriculars.
Les TIC són el recurs essencials per aconseguir instruir als alumnes sobre el seu ús i mostrar-los com utilitzar-les com a instrument que permet organitzar la informació, processar-la i emprar-la per a aprendre. A més, gràcies a l'atrictiu que hi tenen per als nens, són uns mitjans ideals per a ensenyar-los a aprofitar la informació que ens ofereixen i demostrar-los com analitzar-la de forma crítica.
Per adquirir competència digital cal assolir els coneixements, les destreses i les actituds necessàries per a utilitzar les TIC de manera adequada. El coneixements fan referència a l’estudi dels conceptes sobre les TIC, les destreses són les habilitats necessàries que s’han de tenir per a utilitzar-les i les actituds es refereixen a les diferents conductes que es poden prendre davant les TIC.
No hay comentarios:
Publicar un comentario