16 mar 2012

EL PROCÉS D'INTEGRACIÓ I ÚS PEDAGÒGIC DE LES TIC EN CENTRES EDUCATIUS

Durant tots els temes, s’ha estudiat com les TIC han canviat les metodologies d’ensenyament. Aquests canvis sorgeixen gràcies als estudis que confirmen l’èxit que tenen les noves tecnologies aplicades a qualsevol ambient educatiu i les innovacions que es duen a terme per a millorar el nostre sistema d’ensenyament. A continuació es veurà l’impact d’aquestes innovacions als centres escolars i , a més, s’estudiarà un projecte on s’observa com un govern pot impulsar la millora del sistema escolar.


Aportacions de les TIC als centres escolar
Les noves metodologies implantades avui dia han estat potenciades pel sistema educatiu, donant eines adequades i fomentat les innovacions en els centres escolars:
  • Organització escolar: els col·legis estan més coordinats i poden compartir qualsevol informació que hi desitgen.
  • Ensenyament en l’aula: el desenvolupament de les sessions es poden fer més dinàmiques i motivadores mitjançant metodologies i sistemes d’avaluació innovadors.
  • Aprenentatge de l’alumnat: els estudiants es senten més atrets per aquestes metodologies i per les noves formes d’interacció mestre-alumne que hi suposen, de forma que es potència l’eficàcia dels processos d’aprenentatge perquè canvien la seua forma de veure l’escola.
  • Docents: els mestres tenen l’oportunitat de “reciclar” els seus coneixements més fàcilment i còmodament, a través dels multitudinaris cursos que oferten les diferents institucions i, a més, poden autoformar-se mitjançant la informació que es troba a la xarxa i la comunicació amb altres companys de la professió.

Investigacions sobre les TIC en centres escolars
Per avalar l’eficàcia de les TIC a les aules, cal fer estudis que ho demostren. Per aquest motiu es fan investigacions sobre indicadors TIC quantitatius, sobre els diversos efectes que tenen els ordinadors en el rendiment i l’aprenentatge dels estudiants, sobre opinions i actituds que prenen els docents i altres professionals front l’ús de les TIC i sobre pràctiques educatives mitjançant les TIC en contextos reals.

Projecte Medusa
Aquest projecte és un servei per a la comunitat educativa dels centres de la Comunitat Autònoma de Canàries per a implantar les TIC a les aules, per aconseguir l’assoliment d’una competència digital i la seua utilització com a eina de treball i d’autoaprenentatge dels estudiants.

Els objectius del projecte es actuar per a:
  • Dotar als centres d'infraestructures i equipaments. 
  • Formar al professorat en l'ús i “explotació” educativa de les TIC. 
  • Formar a l'alumnat i aprofitar de forma educativa les TIC.
  • Impulsar els processos d'innovació i d’investigació i elaborar continguts. 
  • Crear comunicacions i xarxes per a la difusió de continguts educatius. 
  • Gestionar acadèmicament i administrativament els centres escolars.
El projecte va ser avaluat i es van arribar a les següents conclusions:

No hay comentarios:

Publicar un comentario