A aquest tema veurem les raons per les que s’han d’utilitzar les TIC en educació, els estàndards i els indicadors TIC tant per als alumnes com per als docents i, per últim, el model d’integració de les TIC.
PER QUÈ UTILITZEM LES TIC A L'EDUCACIÓ
Hi ha tres raons bàsiques per les quals és necessaria la incorporació de les TIC a l’educació:
- Donen gran quantitat d’informació o de continguts de coneixement.
- Ofereixen la possibilitat d’actualitzar, transformar i enriquir els ambient d’aprenentatge a baix cost.
- Són el recurs bàsic per a desenvolupar la competència digital en les TIC per a què els alumnes puguen respondre a les demandes originades per la revolució informàtica.
DIFERÈNCIA ENTRE ESTÀNDARDS I INDICADORS TIC
Els estàndards són els coneixement més generals que han d’assolir els alumnes, en canvi, els indicadors, són els coneixements específics que comporta cada estàndard. Per exemple, un estàndard podria ser “utilitzar l’ordinador” i un indicador “saber utilitzar el Microsoft Word”.
ESTÀNDARDS TIC PER ALS ALUMNES
ESTÀNDARDS TIC PER ALS DOCENTS
MODEL D’INTEGRACIÓ DE LES TIC
Adreça institucional: la directiva del centre s’ha de canviar el pensament a favor de les TIC, facilitant cursos per als mestres, buscant nous recursos, etc.
Infraestructura TIC: disponibilitat d’ordinadors, hardware, software, espais técnics (reparació de les TIC), connectivitat tant entre els ordenadors del centre com a Internet, etc.
Coordinació i Docència TIC: disposar d’un assessor tècnic que guie a l’equip docent per a l’utilització dels recursos disponibles. Ha d’estar també coordinat amb els diferents coordinadors docents de cada àrea, de cada cicle...
Docents d'altres Àrees: competència que aquests han de tenir per a poder integrar les TIC en l'ensenyament de les seues matèries o assignatures.
Recursos Digitals: disponibilitat i correcta utilització del programari i del recursos Web.
No hay comentarios:
Publicar un comentario