9 mar 2012

DOCÈNCIA VIRTUAL: B-LEARNING

El B-Learning és un procés de docència semipresencial. Aquest model de formació fa ús dels avantatges de l’E-learning i de la formació presencial, combinant-les en un sol tipus de formació que utilitza tant recursos virtuals com físics.

QUÈ ÉS EL B-LEARNING?
Segons l'autor es poden trobar diverses definicions de B-learning, però totes són igual de vàlides:  
  • Coaten, al 2003, reconeix que el millor aprenentatge és resultat d’aconseguir un equilibri raonable entre l'ús de recursos tradicionals i els nous mitjans TIC, seleccionant i utilitzant els productes i les eines que són més adequats per a cada curs. 
  •  Al 2003, Brodsky, digué que el B-learning no era cap concepte nou, ja que es porta anys combinant les classes magistrals amb els exercicis, l’estudi de casos, els jocs de rol, les grabacions de vídeo i àudio i l’assesorament i la tutoria.
  •  L'any 2004, Brennan assenyala que el B-learning és qualsevol combinació d'un ampli ventall de mitjans per a l'aprenentatge dissenyats per a resoldre problemes específics. 
  • Amar, al 2007, exposa que el B-learning és l'utilització d'E-eines més les eines tradicionals.
ASPECTES IMPORTANTS D’UN SISTEMA B-LEARNING
Entre les característiques més significatives del B-learning trobem diversos aspectes a tenir en compte:
  • El mestre ha de dissenyar un espai d’aprenentatge virtual.
  • El docent ha de donar coneixement previ per a què els alumnes puguen començar a treballar i que continuen cercant informació pel seu compte.
  • Els xiquets adquireixen competències digitals.
  • Els alumnes aprenen conjuntament entre ells mitjançant xats, forums, etc., de manera co·laborativa
  • Les tutories presencials i virtuals són un recurs fonamental en aquesta modalitat d'ensenyament. 

MODELS DE B-LEARNING 
Hi ha tres models diferents de B-learning:
  • Model basat en les habilitats: el docent actua com a guia i l’alumnat adquireix coneixements segons les seues habilitats.
  • Model basat en el comportament o actituds: l’alumne apren conductes determinades mitjançant esdeveniment col·laboratius a la part no presencial.  
  • Model basat en la capacitat o competències: aquest model se centra en cercar i transmetre aquest coneixement tàcit a través de les tutories.
B-LEARNING VS ENSENYAMENT PRESENCIAL 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario