S’anomena E-learning o aprenentatge electrònic als programes educacionals a distància que utilitzen les TIC, sobretot Internet i els ordinadors, com a forma de transmissió d’informació. Aquest ensenyament permet la distribució de gran quantitat de material en format electrònic mitjançant un servidor web, accedint a ell utilitzant els protocols TCP/IP i HTTP.
Característiques de l’E-learning
- L'utilització de mitjans tècnics com són un ordinador i Internet o Intranet.
- La tutorizació.
- La separació física entre professorat i alumnat.
- Accés als continguts les 24 hores des de qualsevol ordinador.
- Evita desplaçaments dels usuaris.
- Flexibilització de l'horari.
- Aprenentatge menys intimidaroti.
- Facilitat d'actualització de continguts.
- Seguiment electrònic és més eficaç i ràpid.
- Promou l'autonomia dels participants.
- Es necessita més treball i esforç que un curs presencial per part tant del mestre com de l'alumnat.
- Falta de contacte personal.
- Depèn de la connexió a Internet i de l'existència d'un ordinador,
- Requereix un nivell elevat de competència digital per part del mestre i dels alumnes.
- Es necessari que els estudiants tinguen habilitats per a l'aprenentatge autònom i col·laboratiu.
- Pot disminuir la qualitat de la formació si no es dóna una ràtio adequada professor-alumne.
Regles bàsiques per a l’utilització de l’E-learning
- El professor ha d’oferir guies a l’estudiant per a que la seua formació siga l’adequada.
- La creació de debats fomenta la cooperació entre els alumnes, ja que una discussió be plantejada pot donar lloc a discussions interessants i ajudar a millorar l’aprenentatge gràcies a les aportacions dels companys.
- Els estudiants han de presentar treballs durant tot el curs, però són ells el que decideixen sobre el tema del treball (similar a com fem nosaltres en l’assignatura, el mestre delimita uns temes però nosaltres decidim sobre quin tema específic tractarà el nostre treball.
- Els cursos han de tenir una data de començament i una data d’acabament, perquè així tots els estudiants van adquirint els mateixos coneixement tots a la vegada.
- El mestre ha d’oferir dos tipus de comunicació: informació o acusament.
No hay comentarios:
Publicar un comentario