26 may 2012

CREACIÓ D'ACTIVITATS AMB EXE-LEARNING

Anteriorment, es va explicar que eXe-learning és un programa gratuït que permet dissenyar continguts didàctics i ofereix la possibilitat de publicar-los en la web de ,manera senzilla. Per a posar en pràctica els coneixements adquirits sobre aquesta eina d'autor, la meua companya Míriam Ramírez i jo hem creat un paquet de continguts utilitzant aquest recurs.

En primer lloc, cal decidir quin és el contingut a tractar. Nosaltres hem escollit Les Xarxes Socials Educatives: Eduredes i Edmodo, perquè és el tema que ja vam desenvolupar com a presentació d'un dels treballs d'aquesta assignatura. A més, des Herramientas i Preferencias, hem escollit que l'idioma amb el que volem treballar és el català.

En segon lloc, hem elegit l'estil que hem volgut que tinga la nostra pàgina, amb l'objectiu de donar-li una visualització més atractiva, encara que aquest pas es pot fer en qualsevol moment del desenvolupament del paquet eXe-learning. Nosaltres hem escollit l'estil Kahurangi. És important dir que segons l'estil que li donem a la interfície les icones de les diferents iDevices seran diferents i, com que cadascuna de les iDevices d'un estil també presenta icones diferents, en compte d'utilitzar l'opció de Text Lliure hem utilitzat altres diferents per a que la diferenciació del continguts fos més visual.

També es important assenyalar com s'ha creat l'arbre de continguts. Quan s'inicia un projecte, per defecte, en Contorn, només apareix la pàgina Inici; fent doble clic sobre aquest se'ns permet canviar el títol de la pàgina. Si volem afegir més pàgines es pot fer polsant sobre Afegir Pàgina i aquesta es podrà canviar de posició o donar-li la jerarquia que desitgem utilitzant les fletxes que trobem just sobre les iDevices. Nosaltres hem utilitzat tres nivells de jerarquia: en el primer nivell es troba la presentació, en el segon nivell la teoria, les activitats i la webgrafia i, dins d'activitats, l'últim nivell que són els diferents exercicis.

Ara que ja s'ha explicat com crear l'arbre de continguts, cal explicar quines són les iDevices emprades durant el desenvolupant del paquet eXe-learning.

PRESENTACIÓ
Aquesta és la pàgina d'inici i dins és on es troba la resta de contingut. Per a realitzar aquesta primera pàgina, hem utilitzat Pre-conocimiento, recordant el tema que es suposa que s'ha estudiat anteriorment i nombrant el contingut del lloc.


TEORIA
En aquesta pàgina es troba el tema que s'ha estudiar. Per a fer-la hem usat tres iDevices:
  • La primera que s'ha emprat és Objetivos, titulada on hem escrit el que pretenem que els alumnes aprenguem amb el desenvolupant d'aquest tema.
  • La segona iDevices és Actividad, titulada "Les xarxes socials". En aquesta hem posat una petita introducció al tema a mode de repàs de la unitat que es suposa que es van donar abans que aquesta.
  • La última utilitzada és la mateixa que l'anterior. Es titula "Les xarxes social educatives" i hem presentat el nou contingut d'estudi i inserit un vídeo on s'explica com funciona una de les xarxes socials investigades.

El text que apareix en aquest lloc ho podríem haver escrit a la mateixa iDevice, però hem preferit separar-lo perquè així és més fàcil d'identificar els diferents continguts amb un cop d'ullada.

ACTIVITATS
En aquest lloc també hem emprat l'iDevice Objectivos, ja que es presenta un petit escrit on s'explica que l'objectiu de les activitats és que l'alumne puga autoavaluar-se. Dins d'aquesta pàgina es troben les sis tasques que hem dissenyat:

  • Activitat 1: utilitzant Zoom d'Imatges, hem pujat una imatge de menudes dimensions  de la pàgina principal de la interfície de professor de Edmodo per a que l'alumne puga  nombrar les diferents eines que ofereix aquesta xarxa social educativa. Amb una lupa, que es mou fent ús del ratolí, es poden visualitzar els diferents recursos per a que l'estudiant puga comprovar si ha realitzat l'exercici correctament. 
  • Activitat 2: aquesta activitat tracta de que l'aprenent identifique a quin perfil correspon cadascuna de les imatges mostrades de Edmodo, realitzada mitjançant l'iDevice Galeria d'Imatges.
  • Activitat 3: emprant Preguntes Veritat/Fals, hem escrit una sèrie d'oracions que l'alumne ha de d'identificar com vertaderes o falses. Segons es seleccione Veritat o Fals apareix en blau Correcte! o Incorrecte!.
  • Activitat 4: en aquest exercici, fet usant Elecció Múltiple apareixen una sèrie de pregunte i quatre possibles respostes en cadascuna. L'alumne ha d'escollir quina és l'opció correcta i, utilitzant l'opció Realimentació, si encerta apareix la paraula Correcte!, però si falla apareix un text on s'explica quina és l'opció correcta.
  • Activitat 5: mitjançant l'iDevice Activitat de Buits hem escrit un text i, polsant el botó Amaga/Mostra la Paraula, hem escollit quines paraules ha d'escriure l'aprenent. i si es permet algun tipus de falta ortogràfica al escriure la paraula. Quan aquest emplene els buits en blanc i li done a Envia, aquests es veuran en verd o roig, segons s'hagen encertat les paraules o no. A més, es mostra la puntuació obtinguda en la prova i es dóna l'opció de repetir-la i de mostrar les respostes correctes.
  • Activitat 6: amb Reflexió i escrivint unes petites indicacions, hem creat una activitat per a que l'alumne reflexione sobre el tema estudiat. Com que la resposta d'aquesta pregunta s'ha de deduir després d'haver vist el vídeo sobre Edmodo, facilitem un text amb les possibles contestacions. L'estudiant ha de pensar sobre la qüestió plantejada i, després, polsant Prem ací, pot accedir a la reflexió que es busca que faça aquest. 
 
WEBGRAFIA
En aquest últim apartat hem utilitzat l'iDevice Actividad i on enllacem el nostre treball i el vídeo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario